Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602

Succesvol zakendoen met de kracht van LinkedIn

Wil je verkoop stimuleren en meer potentiële klanten bereiken? Zo ja, dan is het tijd om de kracht van Social Selling via LinkedIn te ontdekken! In deze blog ga ik in op waarom Social Selling werkt en hoe je de mogelijkheden van LinkedIn maximaal kunt benutten.

Blog Overzicht

  • Wat is Social Selling?
  • Waarom werkt Social Selling?
  • De mogelijkheden van LinkedIn voor Social Selling benutten
  • Laatste gedachten: Het benutten van de De kracht van Social Selling

 

1) Wat is Social Selling?

Social Selling is een moderne marketingstrategie die bedrijven gebruiken om hun omzet te verhogen en meer potentiële klanten te bereiken. Het richt zich op het opbouwen van relaties met prospects en klanten via sociale media platforms zoals LinkedIn, Twitter, Instagram en/of Facebook. Het doel van Social Selling is om in gesprek te gaan met prospects en klanten en hen zo te beïnvloeden om zo uiteindelijk ook een aankoop bij je te doen.

 

2) Waarom werkt Social Selling?

Social Selling werkt omdat het bedrijven in staat stelt relaties op te bouwen met prospects en klanten en vertrouwen te scheppen. Via sociale media kunnen bedrijven waardevolle inhoud delen met hun doelgroep, zoals tips en advies over de branche of het product dat ze verkopen. Dit helpt om geloofwaardigheid op te bouwen en leidt uiteindelijk tot meer verkoop.

 

3) De mogelijkheden van LinkedIn voor Social Selling benutten

LinkedIn is een van de krachtigste zakelijke sociale media platforms. Het geeft je de mogelijkheid om relaties op te bouwen met potentiële prospects en klanten en vertrouwen te creëren. LinkedIn heeft echter een paar extra mogelijkheden die het ideaal maken voor Social Selling. Bijvoorbeeld kun je LinkedIn Groepen gebruiken om een gemeenschap te creëren van gelijkgestemden die geïnteresseerd zijn in jouw product of bedrijfstak. Je kunt je ook richten op potentiële klanten met berichten op maat met de geavanceerde zoekfuncties binnen LinkedIn.

 

Slotopmerkingen: De kracht van Social Selling benutten

Social Selling is een effectieve manier om de verkoop te verhogen en meer potentiële klanten te bereiken. Door het potentieel van LinkedIn te benutten, kunnen bedrijven relaties opbouwen met hun doelgroep en zinvolle gesprekken aangaan die uiteindelijk tot meer verkoop leiden. Met de juiste strategie en aanpak kan Social Selling een krachtig instrument zijn voor elk bedrijf.

Om jouw LinkedIn SSI-score te vinden, klik je op de volgende link en daarmee kom je op jouw Social Selling Index-dashboard (https://www.linkedin.com/sales/ssi). Beschouw je huidige score als een startpunt en begin met het verbeteren van je Social Selling prestaties. Zorg in ieder geval dat je op een positieve wijze opvalt. Wees menselijk, persoonlijk, authentiek en benaderbaar. Op die manier creëer je warme relaties met je contacten. Oh ja, je mag ook best een beetje gek doen, vind ik 😉

Dus, waar wacht je nog op? Begin vandaag nog de kracht van sociale verkoop op LinkedIn te benutten!

Bedankt voor het lezen!

Hoe bereken je de Customer Lifetime Value (CLV)

Hoe bereken je de Customer Lifetime Value (CLV)

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Customer Lifetime Value (CLV) is een belangrijke maatstaf voor bedrijven om bij te houden. Het helpt bedrijven de waarde van een klant te begrijpen, van begin tot eind, door de gemiddelde aankoopwaarde en -frequentie, de...

Korting verkopen kan iedereen, maar toegevoegde waarde

Korting verkopen kan iedereen, maar toegevoegde waarde

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Is het echt waar dat klanten altijd opzoek zijn naar de goedkoopste oplossing of leverancier? Nee natuurlijk niet! Ook jouw klanten zijn best bereid meer te betalen voor jouw dienst of product, zelfs als het bij de...

MRR, TCV, ACV, TAM, Churn van data naar toegevoegde waarde

MRR, TCV, ACV, TAM, Churn van data naar toegevoegde waarde

Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Financiële KPI's (Key Performance Indicators) helpen je om de financiële prestaties van je bedrijf te meten. Ze geven een duidelijk overzicht van alle inkomsten en uitgaven. Hiermee kunnen ondernemers beter begrijpen wat er...

Alexander heeft de positionering van SPEYK verder aangescherpt en de bijbehorende transformatie begeleid. De aangescherpte doelgroepen en bijbehorende proposities zijn nu ook consistent doorgetrokken binnen de gehele organisatie. Met de energie en passie van Alexander hebben we dit in mum van tijd kunnen realiseren.

Almar te Nijenhuis

CEO, SPEYK

Gedreven tot op het bot. Alexander legt vraagstukken in je organisatie bloot en steekt tegelijkertijd de handen uit de mouwen. Belangrijk daarbij is dat hij uit ervaring weet wat werkt. Hij geeft altijd verhelderende inzichten en stelde kritische vragen. Een absolute aanrader als je wilt ontwikkelen of versnellen met de business!

Helen van den Oever

Directeur, CASE