Je kan mij altijd bellen via:
06 – 15 270 602
Ontdek waarom onderstaande drie fases van Demand Generation ook jouw potentiële klanten helpen hun problemen te begrijpen en vervolgens te kiezen voor jouw innovatieve oplossing of propositie.
Blog Overzicht
- Unaware Fase
- Problem Aware Fase
- Solution Aware Fase
- Conclusie
Unaware Fase
In deze fase zijn potentiële klanten nog niet op de hoogte van hun problemen of behoeften en zijn ze zich nog niet bewust van de oplossingen die er voor hun beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten bewust te maken van hun problemen of behoeften en te inspireren van de waarde van de oplossing die jouw organisatie kan bieden.
Relevante acties zijn:
Starten met content marketing: Door middel van informatieve en educatieve content zoals blogs, whitepapers, e-books, webinars, enzovoort, kan jouw organisatie potentiële klanten bewust maken van hun problemen of behoeften.
Problem Aware Fase
In deze fase zijn potentiële klanten zich bewust van hun problemen of behoeften, maar zijn ze zich nog niet bewust van de oplossingen die er beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten te laten zien dat jouw organisatie de oplossing heeft voor hun problemen of behoeften.
Relevante acties zijn:
Case studies publiceren: Door de potentiële klanten te laten zien hoe jouw organisatie eerder succesvol is geweest in het oplossen van problemen of behoeften, kan je potentiële klanten inspireren om voor jou te kiezen.
Solution Aware Fase
In deze fase zijn potentiële klanten zich bewust van hun problemen of behoeften en zijn ze zich ook bewust van de oplossingen die er beschikbaar zijn. Het doel van deze fase is om potentiële klanten te overtuigen om de oplossing van jouw organisatie te kiezen en om te zetten in betalende klanten.
Relevante acties zijn:
Start met demo’s: Door potentiële klanten de mogelijkheid te geven om een proefperiode te nemen van de oplossing, kan een organisatie hen laten ervaren hoe de oplossing werkt en hoe deze helpt bij het oplossen van hun problemen of behoeften. Laat ook de potentiële klanten zien hoe de oplossing van jouw organisatie zich verhoudt tot eventuele concurrenten, zo kan je een potentiële klant helpen bij het maken van een weloverwogen keuze.
Conclusie
- Bewustwording van problemen of behoeften
-
- De eerste fase is gericht op het helpen van potentiële klanten om bewust te worden van hun problemen of behoeften
- Inspireren met de waarde van de oplossing die jouw organisatie kan bieden
- Bewustwording van oplossingen
-
- Onze tweede fase is gericht op het laten zien van potentiële klanten dat jouw organisatie de oplossing heeft voor hun problemen of behoeften
- Keuze voor de juiste oplossing
-
- Onze derde fase is gericht op het overtuigen van potentiële klanten om de oplossing van jouw organisatie te kiezen
- Veranderen hen in betalende klanten.
Bedankt voor het lezen!
Succesvol zakendoen met de kracht van LinkedIn
Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Wil je verkoop stimuleren en meer potentiële klanten bereiken? Zo ja, dan is het tijd om de kracht van Social Selling via LinkedIn te ontdekken! In deze blog ga ik in op waarom Social Selling werkt en hoe je de...
Korting verkopen kan iedereen, maar toegevoegde waarde
Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Is het echt waar dat klanten altijd opzoek zijn naar de goedkoopste oplossing of leverancier? Nee natuurlijk niet! Ook jouw klanten zijn best bereid meer te betalen voor jouw dienst of product, zelfs als het bij de...
MRR, TCV, ACV, TAM, Churn van data naar toegevoegde waarde
Je kan mij altijd bellen via: 06 – 15 270 602Financiële KPI's (Key Performance Indicators) helpen je om de financiële prestaties van je bedrijf te meten. Ze geven een duidelijk overzicht van alle inkomsten en uitgaven. Hiermee kunnen ondernemers beter begrijpen wat er...
Wil je je business daadwerkelijk een boost geven? Ben je op zoek naar een online-marketeer? Stop met zoeken! Bij Alexander ben je absoluut aan het juiste adres. Met zijn deskundigheid, daadkracht en drive realiseert hij aantoonbaar resultaat in jouw business!
Alexander heeft marketing binnen IF Technology naar een hoger niveau getild. We hebben intensief samengewerkt om de hele keten van strategie tot uitvoering te verbeteren en te versnellen. Essentieel is zijn bereidheid zich te verdiepen in ons bedrijf en de processen die lopen.